Странице

недеља, 15. март 2015.

Najznačajniji impresionisti


Ruanska katedrala
 Najznačajniji impresionista je francuski slikar Klod Mone.Po njegovoj slici "Impresija,radjanja sunca",ceo pravac je 1874.godine dobio ime.Svetlost je za Monea bila jedina realnost ovog sveta.Slikao je jedan motiv vise puta ali uvijek na drugaciji nacin.Najcuvenija mu je ciklus od oko dvadest slika fasade Ruanske katedrale.Tema njegovih slika,uglavnom pejzaž postaje nevazna,dok u prvi plan izbija atmosfera koju stvara svetlost,mrlje boja i potezi četkice.


Kišobrani

Francuski slikar Ogist Renoar se takodje vezuje za impresioniste,mada veliki broj njegovih slika ne pripada impresionizmu.Na svojim slikama,on je osim svjetlosti istrazivao i pokret ljudske figure.S njim se i tematika menja,jer se prelazi sa slikanja pejsaža na prikazivanje gradskog zivota: zabave,dokolice,opere,ulice...Na slici "Kisobrani".koju je Renoar naslikao oko 1880.godine-plave,svetlije i tamnije,senke,narandžasta svetlost izrazavaju vrevu  i zurbe gradske ulice.

Edgar Degas je takođe francuski impresionista. Bio je slikar i vajar. Na svojim delima je prikazivao pokret ljudske figure,kao i Ogist Renoar. Njegovo najpoznatije delo koje je izvajao su "Balerine" u bronzi, koje su mu često bile i motiv na slikarskom platnu. Koristio se tehnikom pastela odnosno kreda u boji. Smatra se da se koristio pastelom zato što mu je oslabio vid. Njegova najznačajnija dela su: "Balerine", "Kada", "Žena koja se kupa" i "Ispijanje apsinta".  


Balerine u plavom
Edvard Manet je francuski slikar realista koji je kasnije prešao na impresionizam. jegovo najpoznatije delo "Doručak na travi" izazvalo je veliki skandal. Razlog toga je bila naga žena koja samouvereno gleda u posmatrače. Takođe ovo delo prikazuje uvod u impresionizam,a to se najbolje vidi kada posmatramo mrtvu prirodu, međutim ova slika nije prava impresionistička kao što je to "Impresija rađanja sunca". Najpoznatija dela su mu : "Frulaš","Bar u Folies Bergereu", "Olimpija".


Doručak na travi



















Na prelazu uzmedju XIX i XX vek impresionizam su prihvatili i slikari južnoslovenskih naroda.Najveci broj nasih slikara na prelazu dva veka,prihvatao je impresionizam preko Minhena,gde su odlazili na školovanje.Milan Milovanović i Nadežda Petrović su bili prvi koji su naše slikarstvo usmerili ka Parizu,na samo izvorište impresionizma.Nadežda Petrović zauzima značajno mesto u našem slikarstvu.Ona je organizovala saradnju sa slovenačkim slikarima u koloniji u Sićevu i Prvu jugoslovensku izlozbu 1904.godine.Svoje najbolje impresionisticke slike."Notr-Dam" i "Bulonjska suma",naslikala je u Parizu.Na tim slikama sve je podredjeno boji i svetlosti.U pejzažima Srbije,kao na primer u slici "Resnik",Nadežda kroz snažan kontrast zelene i crvene boje,širokim potezima četkice i pastoznom fakturom izražava snažan doživljaj prirode. Pored dela Nadežde Petrović, ovaj pravac, na našem podneblju su upotpunila i dela Milana Milovanovića, kao što su "Plava vrata" i "Crvena terasa".


Resnik
Crvena terasa

Нема коментара:

Постави коментар